Hae tästä blogista

14.9.2014

Flyinge by Night

Kirjoittaessani tätä postausta näin lauantai-iltana kello on jo puolen yön aikaa Suomen puolella, makaan sängyllä huoneessani väsyneenä mutta koska en ole postaillut ikuisuuteen ajattelin tehdä sen nyt.

Heippa vaan kaikille! Pahoittelen todella tätä hiljaiseloa kuten aina, täällä aika vaan rientää enkä käytä tietokonetta tällä hetkellä lähes ollenkaan..

Olen kohta asunut Ruotsissa kolme viikkoa. Haluatte varmasti kuulla mitä mieltä olen tästä..?

..Minä RAKASTAN tätä paikkaa ja viihdyn täällä ihan älyttömän hyvin! Kartano jossa asun on mahtava, talli on upea ja ihmiset ihania. Cheeru on samaa mieltä, koska hän on aivan onnensa kukkuloilla ja se tuo mielelleni rauhan kun saan nähdä miten hyvin sillä on kaikki täällä.

I just love this place. <3
Koulua on tullut käytyä nyt kahden viikon ajan. Ensimmäinen koulupäivä vähän jännitti meitä kaikkia, onneksi lähdimme koko asuntolan porukalla kouluun yhdessä, joten tuntui siltä ettei aivan yksin tarvinnut täällä olla. Paljon uutta tietoa on tullut päivien aikana ja meillä on ollut laajasti erilaisia turvallisuuskoulutuksia ja muita infotilaisuuksia missä ollaan käyty läpi kaikki käytännön asiat mitä koulua ja koulutusta koskee.



No, mitä minä sitten touhuan täällä päivät pitkät? Koulupäiväni koostuvat yleensä teoriatunneista/klinikoista, tallitöistä (jos meillä on tallivuoroja kyseisellä viikolla) sekä tällä hetkellä valjakkoajosta. Noin kuukauden päästä minulla alkaa nuorten hevosten koulutus ja ensi vuoden alussa ratsastusosuus(este ja koulu). En ollut aluksi oikein innoissani tästä järjestyksestä ja ajattelin että ajaminen olisi aika "tylsää".. Mutta olin aivan väärässä ja mielestäni se on hauskaa! Saamme aluksi kokeilla vähän eri hevosia ennenkuin meille jaetaan omat hevosemme joilla sitten suoritamme jokaisessa osuudessa sekä kirjallisen ja käytännön päätöskokeen.

Ajelulle lähdössä Ohion kanssa. :)
Nuoret hevoset/Turvallisuus/Juoksutus/Ohjasajo/Lastausklinikka joka pidettiin perjantaina 
Koulun jälkeen minulla odottaa kotona tallin laitto (siivoukset, ruokinnat jne.) sekä Cheerun liikuttaminen. Yleensä olen valmis illalla 9-10 aikaan ja silloin olen kaatunut suoraan sänkyyn.

Vaikkei minulla ole koulussa tällä hetkellä ratsastusta, olen päässyt hyvin jatkamaan treenaamista Cheerun kanssa monipuolisin tavoin. Olemme ratsastelleet ulkokentällä, maneesissa ja maastossa, olen juoksuttanut kentällä, tehnyt maastakäsin työskentelyä ja käynyt "koiralenkillä" sen kanssa. Suunnitelmissa ensi viikolle on myös työskentelyä pellolla ja jossain vaiheessa myös reissu koulun laukkaradalle, aah!




Meillä oli myös ensimmäiset estevalmennukset viime  keskiviikkona! Valmentajana toimii Ulrika Stenson joka on kokenut kilparatsastaja (kuulemma kilpaillut Grand Prix- tasolle asti esteratsastuksessa). Hänellä on lähettyvillä talli mutta tallin ja pihanpitäjämme kanssa on sopimus että hän alkaa pitämään meille valmennuksia viikoittain. Tämä valmentaja sopi meille älyttömän hyvin ja odotan jo innolla seuraavaa kertaa. Minulla on myös ekasta kerrasta videota joten jos löydän aikaa laitan sen tänne kommenttien ja selitysten kera.

Ulrica Stenson nuorten hevosten ryhmä; Minä&Cheeru sekä Linnéa&Sparven
Cheeru on myös vihdoin saanut oman tarhakaverin, 6-vuotiaan rautiaan tamman nimeltä Magical Isidora eli Dora. Nämä kaksi ovat lähes saman näköiset ja ne viihtyvät valtavan hyvin yhdessä - syövät jopa samasta heinäkasasta! Ihanat höpönassut. <3

Ensimmäinen päivä yhdessä :)

Olen myös ollut älyttömän tyytyväinen itseeni. Päätin tänne muuttaessani että minun täytyy tehdä jotan elintavoilleni ja olen pitänyt lupaukseni. Elän nykyään paljon terveellisemmin mutta pystyn myös rajoitetusti hellittämään viikonloppuna ja herkutella hyvällä omatunnolla.


Ruoka ja syöminen on nykyään hyvä ystäväni. ;)

Tässä on se mitä voin näin lyhyeesti kertoa, koska silmäni eivät halua pysytellä enää auki. Huomenna on taas uusi päivä ja uudet kujeet, siksi haluankin jo peiton alle nukkumaan. En uskalla luvata koska postauksia tulee lisää, välillä voi olla että kirjoitan tihein aikavälein ja välillä en, mutta saatte vapaasti käydä katsomassa täällä jos olisin jotain kirjoittanut. ;)

Nyt nukkumaan, öitä!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti