Hae tästä blogista

8.2.2012

You are the one and only for me

Åkte ner till stallet efter skolan. Drog fram all utrustning och hämtade in pony. Fixade klart honom och gick iväg till ridhuset. Longerade honom i ca 15-20 minuter förrän jag red, eftersom pony inte blivit ordentligt riden sedan förra veckans måndag och nu haft ledigt 3 dagar i rad. Han fick iallafall springa av sig lite under longeringen, dock var han inte sådär supermegapigg men ändå! Sen hoppade jag upp.. och måste säga.. han var så himla underbar att rida!! Mjuk i kroppen, känslig på skänklar och sits och mjuk och känslig i munnen. Han var som en dröm att rida, det kändes som om jag suttit mig upp på en tävlingshäst.. ååååh!! Vi fick tillochmed in några galoppombyten under ridpasset, känslan var verkligen amazing!! Red heppen i kanske 30 minuter sammanlagt, sen fick det räcka för dagen. Gick tillbaka till stallet med svettig pony. Mockade, fixade maten och pussade på min snuttis före jag åkte hem!

Imorgon funderade jag på att hoppa lite, ska till stallet runt 9 redan, så ifall det är folktomt tänker jag lägga upp några hinder! Menmen, det återstår att se!




pony efter ett ridpass, hösten 2011

Tänään mä oon niiiiiin tyytyväinen Riksuun!! Joku on varmaan pitänyt peukkuja meille/mulle, kiiiitoooooos siitä, hehe.. :) Kolmen päivän vapaat ja yli viikon ratsastusvapaat olli siis näyttävästi tehnyt ihmeitä. Juoksutin Riksua liinassa ennen ratsastusta n.15-20 minuuttia, jotta se sais purkaa pois mahdolliset ekstra-energiat. Sen jälkeen hyppäsin selkään ja ratsastin n. 30 min maailman parhaimmalla ponilla! Se kuunteli todella hyvin, oli herkkä ja liikkeet mahtavat. Saatin jopa treneeihin parit laukanvaihdot ja olin ihan yllättynyt, positiivisesti! Treenien jälkeen siivosin, laitoin ruuat ja pussasin parasta poniani. Niinkuin sanonta sanoo; "Sateen jälkeen tulee auringonpaiste" Ihanaa! :)

Huomenna olis tarkoitus lähteä tallille jo 9 aikaan, joten jos saadaan maneesi yksiksemme laitan varmaan pari estettä pystyyn, jess! Mutta joo, se nähdään huomenna. Elikkä huomiseen!

-Anna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti