Hae tästä blogista

9.5.2014

Sateinen vapaapäivä ja "ahaa"-elämys

Sadetta. Huoh.

Oikeasti minä pidän aika lailla sateesta, se on niin rauhoittavaa ja puhdistavaa. Mutta tänään on väärä päivä sateelle. Päivän estevalmennus peruttiin (ja maneesissahan ei saa vielä hypätä) sekä olin luvannut itselleni että siivoaisin kämpän seuraavan kerran kun sataa. Sehän sattui siis sopivasti omalle vapaapäivälleni hehe.. Tänään ei ole sitten edes hevosta ratsastettavana koska Cheerullakin on vapaapäivä. Lähden kuitenkin pian käväisemään tallilla ja katsomaan että poitsu ei seiso ulkona ihan läpimärkänä. Sen jälkeen takaisin kotiin siivoamaan.

Eilen huomasin itsessäni muuten todella kiinnostavan asian kun ratsastin Amariksella ensimmäistä kertaa. Amaris oli hyvin herkkä ja kuumuikin yhdessä vaiheessa todella paljon ja minulla kesti kauan ennenkuin ymmärsin miten sillä ratsastaisin. Siinä hetkessä tajusin että en edes ratsastanut.  Minä vain olin kyydissä. Seuraavaksi aloin miettimään miten minä ratsastaisin hevosen jotta saisin sen kuulolle. Olen vähä siis kadottanut sen "kunnon ratsastuksen" kun minulla on nuori hevonen. Nuoren hevosen kanssa riittää kun sen saa liikkumaan hyvin ja pikkuhiljaa voi alkaa muitakin asioita pyytämään, kun taas "valmiilla", kokeneemmalla hevosella on jo kaikki opetettu ja kunto ja lihakset on kohdallaan, niitä siis täytyy oikeasti RATSASTAA saadakseen ne kuulolle. Tajutessani tämän koko lopputreenit meni Amariksella odotettua paremmin ja olin itsekin aivan ihmeissäni kuinka tuollaiset asiat voivat jäädä unholaan.

17.6.2013 - Cheeru 3½-wee vauva :)
Olen päätynyt siihen että nuoren hevosen ratsastamisessa on sekä hyviä ja huonoja puolia etenkin ratsastuksen suhteen. Jos minulla tulee vielä mahdollisuus pitää kahta hevosta samalla kerralla (nuorta sekä kokenempaa) aion ottaa sen. Näissä olosuhteissa budjettini ei välttämättä sitä salli. Syksyllä voin ehkä harkita sitä uudestaan, mutta ainoastaan aika osaa sen näyttää.

Nyt tallille, lisää postausta myöhemmin! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti