Hae tästä blogista

30.8.2013

Yölliset pähkäilyt vol.1

Olen varmaan suurin piirtein ainut hereilläoleva tällä hetkellä, ainakin siltä tuntuu niin. Vaikka heräsinkin tänä aamuna jo 8 aikaan ei ole vielä pätkääkään väsynyt olo. Tämä johtaa varmasti siihen että valvon puoli yötä. Luojan kiitos minulla on vielä pari päivää vapaata.

Postaus on taas jäänyt hiljakseen, koska olen ollut kipeänä enkä ole jaksanut tehdä YHTÄÄN MITÄÄN. Tiistai sujahti ohitseni aivan täysin, koska nukuin lähes koko päivän, illalla kävin vain nopeasti tallilla laittamassa C:lle ruuat ja jatkoin sieltä sitten mamin luokse "hoitoon". Se on ainut juttu mikä harmittaa kun asuu yksin, se että on kipeä siis. Silloin tulee vielä enemmän yksinäinen olo, joten yleensä lähden aina äitin tai isän luo "sairaslomalle" koska he onneksi asuvat sen verran lähellä, ainakin vielä. Olen kuitenkin iloinen siitä ettei minulle iskenyt mikään 40 asteen kuume niinkuin yleensä *koputan puuta*, "ainoastaan" jumalaton kurkkukipu sekä räjähtävä päänsärky.
Mun paras kaveri ollessani kipeänä; Bella <3
Eilen Alma tuli mukaan tallille ratsastamaan Cheerun, ja hyvä se, koska en itse olisi ollut missään kunnossa siihen. Niillä meni tosi kivasti ja olen hyvin tyytyväinen, Cheerulla riitti energiaa ja askeleet oli hienot(saatte EHKÄ videota jos ootte nätisti)! Lopuksi kävimme taas maastoretkellä ja poitsu oli kiltisti. A on taitava ratsastaja ja mielestäni hän osaa muokata ratsastustyylinsä hevosen mukaiseksi, mikä on todella tärkeää. Olemme puhuneet myös hänen kanssa siitä että hän aloittaisi ratsastamaan C:tä kerran tai pari viikossa, yleensä valmentajan silmän alla. Olen itsekin varmaan treenejä mukana katsomassa, mutta koska se kunnon koulutuuppaus ei ole mun juttu, A saa mielellään hoitaa sen osuuden. ;)

A & C 
Tänään ratsastin Cheerun itse, A oli tosin mukana tallilla hjälppaamassa. Menin kentällä ehkä puolisen tuntia maksimissaan, mutta huomasin että olen vielä kipeä koska en jaksanut ratsastaa kunnolla.. :( Tallissa pidimme vielä siedätyshoitoa vesikarsinassa, tällä kertaa C sai tutustua vesiletkuun ja myös siihen että sieltä tulee vettä. Sitä me tässä pari päivää treenaamme, otamme paussin ja seuraavaksi sitten treenataan sitä että vesi tulee C:n päälle. Kaikki Cheerun ehdoilla toki, en halua asian kanssa hätäillä. Samalla tulee mieleen muita asioita mitä meidän pitäisi harjoitella. Ensimmäinen on loimeen totuttaminen. Cheerulla ei hirveesti loimia ole päällä ollut, joten lähtee vähä karsinassa hyrräämään kun loimittaa. Ei se mikään toivoton tapaus ole, ei todellakaan, mutta sitä voisi harjoitella että se tottuu siihen. Sama pätee myös ratsastusloimen kanssa. Toinen asia on kuljetussuojien kanssa käveleminen ja neljäs asia tottakai traikkuun lastaaminen. Vielä viidenneksi keksin klippauskoneeseen totuttaminen. Siinä on listalle mukava alku. :D Mutta niinkuin uusi lempisanontani kertoo; Hiljaa hyvä tulee. 

Näillä sanoin päätän ainakin tämän yöllisen postauksen, goodnight everyone.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti